Acceptanten

Acceptanten Helpdesk

Hoe verzilver ik een kaart? 

Het verzilveren van cadeaukaarten gaat via de pinautomaat (via CTAP koppeling) of via online op de computer (via een webterminal). 

U kunt het saldo van een kaart controleren op www.kook-cadeau.nl/saldocheck. Vul hier het 19-cijferige kaartnummer op achterzijde van de pas in. Dit kan wel eens van pas komen als de bezoeker of klant zijn saldo vergeten is. 

1) Verzilveren op de computer (met webterminal) 

1. Ga naar de volgende website: https://service2.loyaltyinabox.com/WebTerminal2

2. Vul u gebruikersnaam en wachtwoord in (geleverd in het welkomstpakket)
3. Vul de 19-cijferige code (achterop de cadeaukaart, beginnend met 6064 3630) in. U ziet nu het saldo in beeld.
4. Druk op de knop 'Betaal' en toets het af te boeken bedrag in, en druk op OK.
5. De betaling is hiermee afgerond.
6a: Indien het saldo van de cadeaukaart volledig gebruikt is, maar de rekening nog open staat, kan de gast het restant op een andere wijze betalen (PIN - Chip - Creditcard - cash)
6b: Indien de gehele toegang nu betaald is, maar er nog saldo op de cadeaukaart staat, geef dan de kaart terug aan de gast
6c: Indien de kaart geheel gebruikt is en de toegang volledig betaald, kan de kaart weggegooid worden. 

  

2) Verzilveren op een pinautomaat 

Transacties op pinautomaten van cadeaukaarten verlopen via een speciale koppeling in uw automaat, genaamd CTAP. Wij zorgen dat hiervoor een koppeling wordt gemaakt vanaf uw pinterminal naar CCV (host van deze transacties) en Intersolve (cadeaukaart verwerking). Soms werkt de cadeaukaart niet, en zijn er een aantal stappen te volgen om de oorzaak te achterhalen en het probleem op te lossen.

Een normale transactie met een cadeaukaart:
1. toets het af te boeken bedrag in en druk op OK
2. Haal de cadeaukaart door de pinterminal via de magneetstrip
3. De betaling is hiermee afgerond
4a: indien het saldo van de cadeaukaart volledig gebruikt is, maar de rekening nog open staat, kan de gast het restant op een andere wijze betalen (PIN - Chip - Creditcard - cash)
4b: indien de gehele rekening nu betaald is, maar er nog saldo op de cadeaukaart staat, geef dan de kaart terug aan de gast

De betaling lukt niet?
1. is de pas onleesbaar, probeer het eerst nog een keer (eventueel pas oppoetsen)
2. check saldo en geldigheid via www.kookcadeau.nl/saldocheck, en neem de kaart alsnog in
3. wij kunnen vanuit kantoor de cadeaukaart alsnog handmatig verwerken
4. indien u een webterminal heeft, kunt u de kaart op deze manier afwaarderen
5. neem contact op met uw pinleverancier om de mogelijke oorzaak van het probleem te achterhalen
6. neem contact met ons op via info@kook-cadeau.nl of tijdens kantooruren op 020 752 7320, om de betaling van de kaart af te handelen

Doe-het-zelf hulp voor pinautomaten:

Een transactie mislukt. Wat te doen?

Onleesbare pas / pas ongeschikt / leesfout:
Het kan zijn dat de magneetstrip niet in orde is. Probeer in dit geval een transactie in te zetten met een normale pinpas. Ligt de oorzaak echt bij de pas, en niet bij de pinterminal, krijgt u de melding "gebruik chiplezer aub". De pas kan beschadigd zijn of niet goed worden gelezen. Probeer het eerst nog een keer, maar neem bij aanhouding van het probleem contact op met de pinleverancier, of met ons.

Niet akkoord, betaal anders:
Deze melding komt vaak voor. De melding is niet specifiek, vanwege privacy redenen. Het kan zijn dat de verbinding tijdelijk niet goed was, een zogenaamde "hik" in de verbinding, dan is het een kwestie van simpelweg nog een keer proberen. Er kan echter ook een technische oorzaak aan ten grondslag liggen. Bijvoorbeeld dat de parameters in uw pinterminal nog geen update hebben gehad sinds de koppeling gemaakt is. Hiervoor kunt u een contact TMS uitvoeren, zoals hieronder uitgelegd. Na het uitvoeren van deze cofiguratie moet de test transactie lukken. Zo niet, dan kan er een wat complexer technisch probleem zijn. Bijvoorbeeld dat de koppeling tussen CCV en Intersolve niet goed staat, of dat het aansluitnummer (merchant ID) van de giftcard niet ingevoerd is door uw pinleverancier. Hoe u een merchant ID wijzigt staat aangegeven in de handleiding van de pinautomaat. Hiervoor kunt u uiteraard ook bellen met uw pinleverancier, en ook met ons via 020 752 7320.

Een andere melding:
Mocht het een andere melding zijn, lees dan de uitleg hierboven, en neem contact op met uw pinleverancier en met ons, om de oorzaak van het probleem te achterhalen.

Wanneer u contact opneemt met uw pinleverancier of met ons, zorg ervoor dat u onderstaande gegevens bij de hand hebt:

1. melding die pinautomaat aangeeft (pas ongeschikt, niet akkoord betaal anders, onleesbare pas)
2. tijdstip en datum van de transactie poging
3. kaartnummer van de cadeaukaart (beginnend met 6064 3630)
4. het CCV terminal ID van de pinterminal (indien u meerdere technisch gereed heeft laten maken)

U kunt ons rechtstreeks bereiken op info@nationaledinerbon.nl of tijdens kantooruren op 033 - 202 2271.

 

Contact TMS

In de handleiding van uw pinautomaat staat aangegeven hoe u de parameters van uw pinterminal kunt updaten. Dit heet ook wel het uitvoeren van een "contact TMS". Uw pinleverancier doet automatisch eens per maand/week/3 dagen een update van de parameters, waarna onder andere de informatie over het accepteren van cadeaukaarten weer vernieuwd wordt. Mocht u geen handleiding bij de hand hebben, kunt u het beste even bellen met het service center van uw pinleverancier.

CCV - contact TMS
Voor klanten van CCV met een gangbare Verifone automaat:
1. Druk op de linker paarse knop
2. Kies manager menu en toets wachtwoord in (99999)
3. Druk op OK
4. Druk op functies en kies terminal
5. Druk op contact tms (knopje F4, let op, onderste van de twee)
6. Laat de configuratie voltooien
7. Voer test transactie uit met de cadeaukaart

ICP - contact TMS
Klanten van ICP kunnen op deze manier een contact TMS uitvoeren:
1. Toets op het pinpad in: 115599
2. Druk op de blauwe toets
3. kies 2, 1, 1
4. Druk op OK
5. Laat de configuratie voltooien
6. Voer test transactie uit met de cadeaukaart